Toyota Landcruiser...

25 juni 2014 - Melbourne Airport, Australië

Lieve allemaal,

(Nog even een kort blog tussendoor, geschreven op maandag 23 juni. Inmiddels zijn we overigens goed aangekomen in Glenorchy, waar we tot en met maandag 30 juni blijven)

Maurice en ik zitten op Melbourne airport te wachten op de vlucht naar Hobart, van 12:00. Paul had een dagje vrij dus was zo lief om ons met de auto hierheen te brengen. We weten nu al niet hoe het kan dat we zoveel spullen hebben. Met geweld is alles vanmorgen om zeven uur de tas weer ingepropt. Buba had nog pannekoeken voor ons gebakken als ontbijt, en rond kwart voor negen zijn we gaan rijden. De rij bij het inchecken was lang, maar omdat we online al hadden ingecheckt konden we de bagage in zo’n bagage drop-off kwijt. Om ons heen hoorden we al geluiden dat een eerdere vlucht naar Sydney was geannuleerd (we vliegen met Tiger – de goedkoopste), maar tot nog toe lijkt voor ons alles goed te gaan.

De afgelopen week is voorbij gevlogen. We hebben ons een beetje aan gepast aan het ritme van Buba en Paul. Hoewel Paul’s wekker iedere ochtend rond kwart over vijf afloopt, hebben wij daar niet zo veel van meegekregen. We zijn vrijwel elke dag pas tegen negenen opgestaan, om vervolgens rustig aan de bar in de keuken te ontbijten, en dan onze zoektocht naar een auto weer te vervolgen op internet, en om ’s middags de trein van een uur of twaalf de stad in te nemen.
Afgelopen maandag zijn we naar St. Kilda gegaan om een Ford Explorer te bekijken. Prachtige kleur (mooi rood is niet lelijk), maar met al ruim 289.000 kilometer op de teller toch geen goede keuze voor ons. Wel hebben we heerlijk geluncht bij Espresso 95, een chic hippie-achtig lunchtentje in St. Kilda. Ik had toast met avocado en feta, echt een goede combi! Maurice had pasta gemaakt van courgette, ook leuk om een keer thuis uit te proberen.
Uiteindelijk kwam Maurice woensdag op de website van een autodealer in Pakenham een Toyota Landcruiser tegen uit 1991 die ons wel wat leek. We zijn dezelfde middag daar nog naar toe gegaan en voordat we er erg in hadden stond er al een handtekening op het contract en zijn wij de trotse eigenaar van een 4WD Troop Carrier. Ja – dat is een behoorlijke bak. Om te compenseren voor de Daihatsu en de Peugeot van de afgelopen jaren J. We hebben hem nog niet opgehaald, maar dat doen we als we terug zijn uit Tasmanië, en dan zullen we ook gauw foto’s online zetten. We hebben wilde plannen met de auto, want er moet nog een roof top tent op en we gaan de binnenkant een beetje verbouwen zodat hij reisproof is voor ons. Eerst zag ik een tent op het dak überhaupt niet zitten, maar nu wil ik stiekem niet anders omdat we hebben gezien hoe handig het was op die Ford Explorer.

Vrijdag gingen we dan eindelijk naar de Victoria Market in de stad. Het is de grootste markt van het zuidelijk halfrond en ze hebben werkelijk alles. Ik was alleen maar op zoek naar een nieuw paar moccassins (van die warme sloffen), en was behoorlijk teleurgesteld dat de marktkraampjes rond half drie al begonnen te in te pakken, waardoor ik niet zo veel keus had en dus niets heb gekocht. Maar zaterdag gaan we naar de Salamanca market in Hobart, dus nieuwe kansen! ’s Avonds hebben Maurice en ik gekookt voor Buba en Paul; prei stamppot met een gehaktbal van 250 gram de man. Ook lekker om eens een keer Hollands te eten weer. Daarna hebben we lekker in het bubbelbad gezeten, ‘gewoon’ in de achtertuin van Paul.

Verder was Paul jarig deze week en gaf hij zaterdagavond een feestje zoals alleen Australiërs dat kunnen. Met véél zelfgebrouwen alcohol, in zijn eigen pub-aan-huis. Paul heeft de achterkant van het huis omgebouwd tot een soort overdekte veranda met in het verlengde daarvan een heuse pub, mét bar, biertap en muziekinstallatie. Met een man of 35 was het gezellig druk. Ik ben blij dat ik het maar bij één zelfgebrouwen drankje heb gedronken, want bij Maurice viel het wat minder goed. Hoe dan ook, gisteren (zondag) voelden we ons beide niet zo best en hebben we lekker de dag op de bank doorgebracht met een aantal afleveringen van 24.

We gaan zo ieder moment boarden. Ik probeer dit blog vanavond nog online te zetten.

Have a good one!

1. Tantal:
    25 juni 2014
    Veel plezier op Tasmanië, aan het uitzicht zal het niet liggen zag ik op Mauruce zijn foto!
  2. Ome Judith en tante Léon:
    25 juni 2014
    Hahaha als Maurice al zelfs niet meer tegen het bier kan! Succes met de sloffen zoektocht, toch maar keertje vroeg heen!
  3. Toke:
    25 juni 2014
    Weer n leuk verhaal jongens. Het meeste wist ik al maar toch leuk om te lezen. Wat n mooi uitzicht vanuit de grannyflat. Heb het nu als beeldscherm op mobje. Beetje jaloers ;/ Vast lekker om weer ff saampjes te zijn. Doe de krikbirds de groeten van mij. ;) xxx
  4. Jacqueline:
    28 juni 2014
    Wow klinkt goed allemaal zeg! De foto's van de wandeling zijn prachtig, ik ben heel benieuwd naar het zingen van die gekke vogel, en jullie hebben gewoon een auto/huis! Cool. Leuk feestje ook nog :) bijzonder hoor! Binnenkort maar weer ns skypen, dan kan ik je vertellen over mijn veeeel minder spannende reisverhalen aan de Spaanse Costa haha! X
  5. Lennart:
    22 juli 2014
    Vet! ook een toyota landcruiser! alleen wel 3 jaartjes ouder dan die van ons! coole bak! veel plezier in Australië!