Tasmanië

28 januari 2015 - Leiden, Nederland

Lieve allemaal,

Hoe gaat het bij jullie? Is de winter al een beetje op gang? Wij hebben wat frisser weer gehad de laatste twee weken. We zijn vanuit Cairns terug gevlogen naar Brisbane en teruggereden naar Melbourne. Onderweg hebben we gekampeerd bij Potato Point, waar ontzettend veel kangoeroes waren, heel erg leuk. ’s Avonds toen ik ging douchen kwamen er behoorlijk donkere wolken over het bos heen. “Als het gaat onweren kom je me halen toch?”, zei ik nog tegen Maurice. (Ik ben niet zo’n held met onweer.) En het moment dat ik terug was bij de auto begon het te rommelen in de verte. Uiteindelijk hebben we maar een aflevering van Suits gekeken in de auto terwijl het buiten hoos en onweerde. Was echt een pittige bui. Het heeft een groot deel van de nacht nog geonweerd, maar gelukkig niet meer zo veel geregend.
Terug in Melbourne hadden we de bruiloft van Megan en Aurel, wat een heel gezellige avond was. De jurk die ik een tijdje terug had gekocht paste gelukkig nog haha, want na een weekje relaxen op Cairns, een week relaxen bij Tweed Heads, heeft de exercise even stil gestaan! We bleven de week dat we in Melbourne waren in Clarinda via AirBnB. Was een heel fijne plek. We hebben vooral veel geregeld die week, King George op internet te koop gezet (en meteen een bezichtiging gehad, zonder succes dan wel) en verder Ian en Irene gezien (vrienden van mijn ouders), een dag in de stad gelopen en we zijn een dag naar het strand geweest. Al met al een heerlijk relaxte week.
Maandagochtend gingen we dan met de ferry naar Tasmanië. Hoewel het een rustige dag was om over te varen voelde je je maag toch wel lekker heen en weer schudden. Alsof ‘ie tegen je buik aandanst en dan weer tegen je rug.
In Devonport aangekomen hebben we meteen de camping opgezocht. Vanuit daar zijn we de volgende dag naar het oosten gereden. We kwamen aan in Bridport en hebben daar een wandeling gedaan van twaalf kilometer langs de kust, door de wildflower area (daar was niet veel meer van te zien) en langs de rivier. Het was een mooie wandeling maar een erg warme dag, dus we hadden niet veel zin meer om ver te rijden in de auto. Uiteindelijk hebben we in Bridport een camping aan het strand opgezocht, daar zijn we twee dagen gebleven. Na Bridport  hebben we via een gravel road en een prachtige 4WD-track de noordoost kust van Tasmanië verkend. We hebben in Freycinet National Park een wandeling gedaan van vijf uur, naar de lookout, naar Wineglass Bay, naar Hazard Beach en zo langs de kust terug.
Vervolgens zijn we naar Annie en Gabrie en Sean in Kingston gereden. Het was de bedoeling dat we maar twee nachtjes zouden blijven, maar omdat ik me niet zo lekker voelde zijn we er nog steeds. We zijn van het weekend naar de Pancake Train geweest voor lunch en hebben daar nog even in de boekwinkel gesnuffeld. Echt supergrappig, het is gewoon een oude trein in the middle of nowhere met een candy shop, een boekwinkeltje, echt heel erg leuk. Morgen gaan we weer rijden, richting Cradle Mountain.

Niet een heel lang verhaal deze keer, maar hopelijk genoeg om weer een beetje een indruk te geven :)

Liefs vanuit Tasmanië van ons.

1. Tiny:
    28 januari 2015
    Leuk om alles te lezen wat jullie hebben meegemaakt, lichtelijk jaloers!
    geniet er van en hoop dat je snel weer opknapt.
  2. Willemijn:
    28 januari 2015
    Jeetje wat een leuke verhalen weer! Jullie maken zoveel mee. Hopelijk knap je snel op Vicky
    Liefs Willemijn
  3. Ron en Tineke:
    29 januari 2015
    Geen lang verhaal inderdaad, maar wel erg leuk om te lezen. Veel plezier die laatste paar weken. Het aftellen is toch echt begonnen. Maar geniet er nog volop van. Groetjes uit Almere
  4. Loek en Ria...:
    31 januari 2015
    Wat fijn dat jullie zo genieten samen,
    wij wensen jullie nog veel plezier.
    En wij genieten van jullie verhalen.
    Dikke kus Ome Loek en Tante Ria.....
  5. Els:
    5 februari 2015
    We genieten elke weer van jullie verhalen,echt leuk liefs uit Elburg