Luieren aan de East Coast

4 januari 2015 - Cairns, Australië

Lieve allemaal,

Eerst voor iedereen een heel gelukkig 2015! Hopelijk hebben jullie allemaal heel gezellige feestdagen gehad.

Wij hebben de afgelopen drie weken vooral echt vakantie gevierd. Na Sydney zijn we langs de kust naar het noorden gereden en met een tussenstop in Stockton, Seal Rocks en South West Rocks naar Banora Point gereden waar we een week met Kerst zouden blijven.
Vanuit Stockton, nog net boven Sydney, hebben we de fietsen mee de ferry opgenomen naar Newcastle. Echt een superleuke stad. Voor de hoeveelheid mensen die er wonen (iets meer dan 300.000) is het centrum niet eens zo heel groot. We hebben een groot deel van de ochtend rondgefietst langs de kust (Ik gewapend met een sjaal om m'n nek want ik wilde niet weer verbranden.) Rond een uur of elf hebben we bij een koffietentje even lekker wat gedronken, en 's middags zijn we door het centrum gewandeld, op zoek naar goedkope zwembroek / bikini (omdat we onze eigen spullen op Swan Hill op de camping hadden laten hangen en ze nog niet in Sydney waren aangekomen per post) maar helaas was die missie onsuccesvol.
De volgende stop was Seal Rocks, een prachtig stukje strand met een camping er naast. Dat was dan ook wel zo'n beetje alles wat er was. Wel een prima camping met een heel mooie camp kitchen, waar Maurice en ik de eerste hele middag Monopoly hebben zitten spelen. En cricket hebben gekeken, maar daar snappen we beiden  nog niks van :). 's Avonds ben ik een stuk gaan wandelen en de volgende dag zijn we samen op het strand wezen kijken en bij de vuurtoren die daar vlakbij zat. Het was een zweterige klim omhoog, maar het uitzicht was erg mooi.
Onderweg naar South West Rocks kregen we regen. We hebben daar een prachtige route gereden door een soort Nederlands lookalike landschap, soort polder met rivieren er door heen. De temperatuur was eigenlijk ook wel aangenaam, en het regende een beetje. Toen we dichterbij South West Rocks kwamen begon het alleen wel heel erg donker te worden. Dus we hebben op de camping in een cabin geslapen in plaats van gekampeerd, aangezien we in Banora Point een week binnen zouden blijven en het dus niet zagen zitten om een natte tent in te pakken. Blij ook echt want wat een REGEN! En onweer ook. Daarna kwam wel de regenboog tevoorschijn, echt schitterend!

Met Kerst zijn we een week in Banora Point gebleven. We hadden de bovenste verdieping van een appartement helemaal voor onszelf, met een veranda die uitkeek over de buurt en waar je de gebouwen van de Gold Coast kon zien. Op Kerstavond hebben we kroketten gemaakt (en die waren lekker)! En Eerste Kerstdag hadden we een roast (rollade met groente en aardappeltjes uit de oven). Het was een heerlijk relaxte week waarin we, eerlijk gezegd, niet heel veel hebben uitgevoerd. We zijn een paar keer naar het strand geweest, wezen winkelen voor Kerstinkopen voor het eten, en een dagje naar een waterpretpark. Oja, en twee keer naar de bioscooop.

Afgelopen maandag zijn we naar Cairns gevolgen waar we werden opgehaald door Julie. We blijven bij Peter en Julie (Peter is de broer van mijn tante uit Tasmanie) en dit is ook weer zo'n heerlijke week. We zijn met Oudjaarsavond naar Cairns geweest en hebben daar het vuurwerk van 9 uur 's avonds gekeken met Peter en Julie en een hele hoop vrienden van hen. Heel gezellig; iedereen had een picknickkleedje of een stoeltje mee en daar zit je dan met z'n allen langs de boulevard in het gras te wachten. Het vuurwerk vond ik behoorlijk spectaculair!! Echt leuk! Daarna zijn we wat verder de stad ingelopen en even bij de muziek gekeken. Om half twaalf waren we thuis en hebben we de champagne opengemaakt en naar de fireworks in Sydney gekeken op de tv. We hebben ook onze eigen Nieuwjaarsduik gedaan, jawel. Eerst in een warm zwembad en de dag daarna in Lake Eacham, waar we in het meer hebben gezwommen in de regen. Heerlijk :-).

En other than that vliegen we morgenavond alweer terug naar Brisbane, waar we onze auto hebben geparkeerd. Dan hebben we een paar dagen om naar Melbourne te rijden voor de bruiloft van Megan en Aurel. En 19 januari vertrekken we met de ferry naar Tasmanie voor twee weken. Klinkt niet verkeerd, toch? En aan het eind van deze maand moeten we (helaas) de auto gaan verkopen. Maar daar hebben we de hele maand februari voor. Time does fly when you're having fun.

Liefs uit Cairns (muggenparadijs) van ons.

1. Oma gressie:
    4 januari 2015
    Hallo weer zo een mooi verhaal geweldig hoor ik wil het ook zo doen ha.ha.ja de tijd gaat nu snel he gaan jullie nog naar new zeeland ik hoop dat je de auto snel kan verkopen . ik zal toch weer blij zijn asl jullie weer terug zijn maar maak er nog wat van en geniet maar van jullie vakantie heel veel liefs xxxxxxx
  2. Toke:
    Hi Vix en Maus,

Wat weer een heerlijk verhaal. Precies zoals oma het al schrijft. Ik heb er vannacht weer van gesmuld. :)
    Vic je moet er echt een boek over gaan schrijven. Jullie hebben een jaar aan reisherinneringen straks. En mooie foto's weer. Zo graag n paar weken met jullie meetrekken. ;)
    Morgen weer de weg op. Geniet ervan. XXX
  3. Els:
    4 januari 2015
    Ook voor jullie een Gelukkig en Gezond 2015.
    Wat een heerlijk verhaal weer, geniet er elke keer van.
    Echt genieten, en hele mooie herinneringen voor straks, als jullie weer in ons koude, natte Kikkerlandje zijn.
    Ben benieuwd hoe jullie Nederland weer gaan vinden na zoveel ruimte en vrijheid.
    Liefs Els....
  4. Rob en Bianca:
    18 januari 2015
    Hoi Maurice en Vicky,
    Jullie ook een gelukkig nieuwjaar! Mooi reisverslag weer zeg! Jullie maken veel mee daar hoor. Zien veel leuke plaatsen. Dat kerstdiner zal best gesmaakt hebben die 'Hollandse' friet met kroketten! Veel plezier nog met de dingen die nog op het programma staan!

Groetjes, Rob.