In Sydney

16 december 2014

16 december 2014

Lieve allemaal,

Wij hebben een paar dagen in prachtig Sydney achter de rug, hoewel we niet het gevoel dat we hier uitgekeken zijn. We sliepen bij Wynne, een vriendin van mijn ouders. Heel fijn, want ze woont vlakbij de stad. We zijn afgelopen woensdag aangekomen en zijn (inderdaad mama) behoorlijk in de watten gelegd!
Afgelopen donderdag zijn Maurice en ik naar de Opera House geweest, naar een balletvoorstelling van de Notenkraker. Heel bijzonder om dat een keer te zien. Het orkest was ge-wel-dig en de dansers... nou ja laten we zeggen dat we het na twee uur ballet wel hadden gezien. Maar ik doe het ze niet na!
Vrijdag zijn we met de ferry naar Manly gegaan. We stonden voorop het dek. Een van de medewerkers kwam vertellen dat we wel een beetje "spray"  konden verwachten door de sterke stroming en de wind. Maar met een deining van vijf (!!!) meter was het eigenlijk levensgevaarlijk om daar te staan. Maar wel heel leuk haha. Helaas waren we zeik- en zeiknat toen we na een ferrytochtje van dertig minuten in Manly aankwamen. We konden onze sokken uitwringen. De golven gingen gewoon over ons heen. We zijn dus meteen met de ferry terug gegaan en direct door met de trein naar Wynne. Daar hebben we ons omgekleed. We zijn wel weer terug de stad in gegaan hoor, naar Bondi Beach. Grappig om een keer te zien ook, maar eigenlijk heb je het gevoel dat je het al een beetje kent van tv.
Zaterdag zijn we wezen winkelen… tenminste, ik ben wezen winkelen en Maurice heeft drie uur in de bioscoop gezeten omdat ik aan het winkelen was haha! We werden verwend door Wynne met een roast uit de oven. Dat doen ze in Australië heel graag. We hadden eend. Hij was wel beetje zout maar verder super lekker.
Zondag hebben we door Hyde Park en de Botanical Gardens gelopen. Prachtig weer was het – eindelijk. De dagen voor Sydney hebben we echt veel regen gehad. ’s Middags ben ik wel wat eerder teruggegaan dan Maurice omdat ik het gevoel had een beetje verbrand te zijn, ondanks het sjaaltje en de pet en het continue smeren met factor 50.

Gisteren hebben we Kat opgezocht, een oude penvriendin van mij. Ze woont ongeveer 120 kilometer ten noorden van Sydney. Maar daar aangekomen stond de televisie aan, en hoorden we dat er een gijzeling gaande was in een cafeetje in het centrum van Sydney. Gek genoeg hadden we zondagmiddag nog vlakbij gelopen, tussen Hyde Park en de Botanical Gardens. Echt vreselijk! Je realiseert je wel dat het iedereen zomaar kan overkomen. Je zal maar hebben besloten om daar gewoon even een koffietje te doen en dan uiteindelijk urenlang gegijzeld worden. Het zal in Nederland ook wel op het nieuws zijn geweest. Vannacht heeft de politie uiteindelijk ingegrepen (ik geloof dat ik wel vier keer wakker ben geweest en stiekem op internet heb gekeken wat er was gebeurd). Hoewel het voorbij is is het ook hier vandaag heel veel op het nieuws en de radio geweest.

Verder gaat bij ons alles goed. We hebben vanaf 20 december accommodatie vlakbij Brisbane voor een week, dus de komende dagen rijden we rustig die kant uit. Vandaag zijn we in Newcastle wezen kijken op de fiets en lopend. Erg mooi stadje! Maurice staat nu in de keuken hamburgers klaar te maken. Of eerlijk gezegd zijn het eigenlijk groenteburgers… Waarom? Omdat ze in de aanbieding waren. We blijven nog altijd Nederlanders hè!

Groetjes van ons