Adelaide enzo

9 december 2014 - Leiden, Nederland

5 december 2014

Lieve allemaal,

Na weer twee volle dagen in de auto kwamen we behoorlijk moe aan de andere kant van de Nullabor uit. De rit was goed te doen, we zijn redelijk wat auto’s tegen gekomen onderweg. We zijn vanuit Ceduna naar Whyalla gereden. Dat is namelijk het plaatsje waar m’n fictieverhaal (wat ik voor m’n scriptie Engels had geschreven) zich afspeelt voor een deel. Het grappige is dat ik Whyalla door middel van Google Maps heb beschreven toen. Ik wilde weten hoe het er in het echt uit zou zien. Het leek in het echt zo’n industriestadje met van die enorme graansilo’s, maar dat viel alles mee. Het was mooi groen met parken en een lang maar smal strand (zoals ik had gehoopt :)).
We hebben in Whyalla een nachtje in een hotel geslapen, erg fijn. Toevallig was er die middag net een Kerstparade (Whyalla Nightmare before Christmas), waar heel veel kinderen in meeliepen. Eigenlijk was het een soort Bloemencorso met allemaal versierde auto’s, maar dan in Kerstsfeer. In het park achter het hotel was na de optocht een kleine markt, dus daar hebben we lekker patatjes gehaald en een hotdog en in het gras naar muziek zitten luisteren. We hadden toch geen zin meer om te koken.

Vanuit Whyalla zijn we naar Adelaide doorgereden, waar we vier nachtjes op de Levi Park Camping hebben gestaan. In de eerste instantie hadden we er drie geboekt omdat we ook een nacht op Kangaroo Island wilden slapen. Het doel van naar Kangaroo Island gaan was om (ja de naam doet wat anders vermoeden) koala’s in het wild te zien. Maar de eerste avond gingen we wandelen in het park achter de camping, en wat zat daar in de boom? Zo’n fluffige grijze koala beer! Super leuk! We hadden geen camera bij ons. De volgende avond zijn we rond dezelfde tijd teruggegaan, en toen zagen we hem zowaar lopen naar de volgende boom. We zijn wijsgemaakt door de reisgids dat je koala’s bijna nooit in het wild ziet, maar blijkbaar zitten ze rond Adelaide wel. En het is het paarseizoen voor ze, dus ze zijn wat actiever dan anders. Wij hebben in elk geval nog een nachtje extra geboekt op de camping nu dat we koala’s ook al hadden gezien en we het dus niet nodig vonden om nog naar Kangaroo Island te gaan.

Verder hebben we met Daniel, een zoon van Jenny, een vriendin van mijn moeder, nog heerlijk geluncht in Adelaide. Dat was erg gezellig. We zijn ook een dagje wezen winkelen (eindelijk nieuwe wandelschoenen! Het profiel was helemaal vlak.). Eerlijk gezegd hebben we verder redelijk wat lamlendig voor de tent gezeten. De tijd was tussen West Australia en South Australia 2,5 uur vooruit gegaan, en daardoor hadden we moeite met op tijd naar bed gaan, en al helemaal met weer op tijd eruit komen. Daarbij is het een vreemd idee dat het rondje wat we in ons hoofd hadden, en waarvoor we naar Australië wilden, is afgelopen. Dat moesten we ook een beetje verwerken denk ik. De oostkust hebben we natuurlijk al gezien.

Inmiddels is het 9 december en zijn we in Katoomba, in de Blue Mountains. Het is hier véél toeristischer dan we ons herinneren van zes jaar geleden, maar wel nog steeds heel erg mooi. Morgen gaan we richting Sydney, veel zin in!

Liefs,

Maurice en Vicky

1. Tiny:
    9 december 2014
    Leuk om jullie blog te lezen, nog veel plezier down under.
  2. Willemijn:
    9 december 2014
    Wow een koala gezien. Dat is leuk!! Nog veel plezier!
  3. Tantal:
    Hoi broer en schoonzus,

Wat hebben jullie al een hoop gezien!! En veel kilometers op de teller.. Fijn om af en toe even in een hotel te kunnen slapen ipv in het tentje. Veel plezier in Sidney!

Groetjes uit Afrika! X
  4. Kathy:
    9 december 2014
    Leuk om jullie verhaal te lezen. Heel veel plezier down under!
    Groetjes Kathy
  5. Kathy:
    9 december 2014
    Leuk om jullie verhaal te lezen. Heel veel plezier down under!
    Groetjes Kathy
  6. Karen:
    9 december 2014
    Wat een super leuke verhalen! Ben stikjaloers pp aldie mooie kilometers die jullie hebben afgelegd!! Heel veel plezier nog..
  7. Toke:
    10 december 2014
    Hi Vicky en Maurice, weer een leuk verhaal. Gek he dat je in een land zoveel tijd verschil kan hebben. Nu bij Wynne zullen jullie wel verwend worden. Geniet er maar van. De laatste keer dat ik er was ben ik behoorlijk in de watten gelegd. Er volgt een langere mail. XXX