Kakadu National Park

6 oktober 2014 - Leiden, Nederland

6 oktober 2014

G’day mates!

Je zou ons eigenlijk eens moeten hebben gezien voor het weekend. Na een goeie douche in het hotel in Darwin waren we alletwee drie tinten lichter. Dat zand gaat werkelijk overal zitten.

De afgelopen week hebben we prachtige dingen gezien in Kakadu National Park. Van het ene moois struikel je voorover - head first -  in het volgende moois. En ondertussen weten we niet meer wat we nou het mooist vinden.

We zijn begonnen bij de Gunlom Falls, die je alleen kon bereiken door een 4WD track van 50 kilometer. Eigenlijk was het vooral een hobbelig grindpad. Daar is normaal gezien een waterval in de wet season (dat begint over ongeveer vier weken), maar nu alleen nog een poel waar je in kunt zwemmen, normaal gezien. Enige was dat er precies die dag, 29 september, een krokodil was gezien haha. Dus zwemmen was er niet bij. De volgende ochtend zijn we naar de lookout geklommen, maar daar boven waren ook een aantal waterpoelen, waar we in hebben gezwommen. Het was net of we aan  het einde van de wereld waren daar.

Vervolgens zijn we doorgereden naar Twin Falls, ook over een 4WD-track. De laatste tien kilometer vanaf de camping naar de watervallen was écht heel erg gaaf. Het was net een breed mountainbikepad door de jungle heen. We moesten ook met King Geoge door een rivier van ongeveer twintig meter breed en zestig centimeter diep. We hebben een filmpje gemaakt, dus dat houden jullie nog tegoed. Bij Twin Falls moesten we een stukje met een boot naar waar je naar de watervallen kon lopen. Dat was nog wel even klimmen over de rotsen daarna. Overal zaten daar vlinders en hele kleine kikkertjes. En natuurlijk weer van die enorme zwarte kraaien.

Na Twin Falls zijn we bij Ubirr wezen kijken, in het noorden van Kakadu. Daar vind je oude Aboriginaltekeningen op de rotsen. Ook was er een lookout waar we op zijn geklommen; je kijkt daar zo over de wetlands van Arnhemland heen, echt adembenemend!! We waren behoorlijk onder de indruk.

Na Ubirr zijn we naar Darwin gereden om daar eindelijk weer ZEE te zien. Ik had stiekem nog gehoopt op wolken en regen ook (gewoon voor de verandering), maar dat helaas niet. We hebben drie nachtjes in een hotel geslapen en de stad bekeken, maar dat houden jullie ook tegoed. We zijn nu in de bibliotheek van Darwin en we hebben maar een uurtje om te internetten.

Foto’s en een update van Darwin houden jullie nog tegoed dan. Alles gaat bij ons in elk geval goed. We vertrekken nu richting de Kimberley’s via Katherine om daar de Gibb River Road te rijden. We zijn weer benieuwd wat het brengen gaat.

Groeten van ons!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Oma gressie:
    6 oktober 2014
    Geweldig ver haal wat is dat een mooie reis daar kan jejeleven lang opteren en later aan jullie kinderen vertellen zo ver zijn we nog nooit geweest in australia hebben we altijd willen doen ik heb wel veel films er van gezien jullie zijn echt bevoorrecht hoor om dat te kunnen doen ik hoop wel weer van jullie te horen liefs oma
  2. Rob en Bianca:
    7 oktober 2014
    Wat een avontuur zeg! Jullie hebben al aardig wat gezien! Ben wel benieuwd naar het filmpje hoor! Veel plezier daar!!