Bijna champagne

5 juni 2014 - Leiden, Nederland

Lieve allemaal,

Oeps. Misschien hadden we de voorbereidingen voor de reis toch een beetje onderschat. Na mijn (Vicky's) laatste dagen op werk bij BioClinica halverwege mei, zijn we eigenlijk in een keer doorgegaan met inpakken en uitzoeken, verhuizen, en voorbereiden. En as we speak is Maurice nog bezig met het uitzoeken van papieren en documenten, maar, alles voor de reis staat klaar.

De afgelopen weken stonden ondertussen ook alvast in het teken van afscheid; na twee geslaagde afscheidsfeestjes voor familie en vrienden moesten we afscheid nemen van ons appartementje, waar we anderhalf jaar toch met heel veel plezier hebben gewoond. Dat doet dan toch een beetje zeer, hoewel je weet dat het voor een goed doel is. Gelukkig konden we nadat alles op de Rembrandtlaan leeg was terecht bij in Onze Ouders Hotel, waar we sindsdien verblijven en nog even mogen genieten van het feit dat er voor je wordt gekookt en gewassen (tot waardering van deze gasten :)).

Gisteren pas hebben we onze tassen voor Australië écht ingepakt. Alle kleding, boeken, papieren en andere gadgets lagen verspreid over twee kamers omdat we dachten dan handig overzicht te hebben. Halverwege de middag was ik (Vicky)  dat alleen nogal kwijt. Welke schoenen neem ik mee? Heb ik echt twee paar oortjes nodig? Waarom is dat shirt zo zwaar? Wáár is mijn andere mobiele telefoon? Waar is de broek die ik nog wilde wassen maar ik net niet in de wasmachine heb gedaan? Kortom; als een kip zonder kop hebben we onze tas gepakt - maar tot op dit moment lijkt alles er toch echt in te zitten.

Morgen rond deze tijd hopen we in de KLM-lounge te zitten met een glaasje champagne, dat hebben we afgesproken met elkaar. Dan zijn we waarschijnlijk uitgehuild en ingecheckt en helemaal relaxed. Want hoe leuk het ook is, zo'n reis, nu voelt het toch als de tijd uitzitten totdat we weggaan en afscheid moeten nemen. Nadat we door de douane zijn op Schiphol kunnen we niets meer doen aan de inhoud van de tas, is het afscheid achter de rug, en kunnen we ons alleen maar concentreren op wat komen gaat!

Voor het uitzwaaicomité; tot morgen, en anders; tot volgend jaar.

Liefs van Maurice en Vicky

1. Daný:
    Hele goede reis!
  2. Desiree:
    5 juni 2014
    Wow nu is het letterlijk aftellen! Maanden werden weken, dagen en nu uren. Ik wens jullie een onvergetelijke tijd Down Under. Neem het zo als het komt; geniet van de 'no worries' mentaliteit, de natuur en al wat jullie zullen tegenkomen.
    Veel groeten.
  3. Toke:
    5 juni 2014
    Ja idd de papieren liggen nog overal. En ja idd morgen rond deze tijd (15.50) zijn jullie je avontuur begonnen en zijn win , de achterblijvers met natte oogjes weer thuis. Jullie zullen het zien en beleven hoe geweldig dit is om met zijn tweeen te doen. Go and enjoy!! Veel geluk, liefde voor onderweg. Love u lots. Xxx
  4. Els:
    5 juni 2014
    Wens jullie een hele fijne reis.
    Tja, alleen inpakken voor een vakantie is soms al een gedoe, laat staan als je alles moet achterlaten, en verhuizen, en voor een jaar afscheid moet nemen.
    Maar goed, de klus is bijna geklaard, straks alleen nog maar genieten.
    xxxxxxxxxx
  5. Ronald en Ineke:
    Lieve Vicky en Maurice,
    Wij wensen jullie een hele goede reis en ongelooflijk veel plezier tijdens jullie Australië avontuur. Geniet ervan. XX
  6. Ben:
    6 juni 2014
    hoi luitjes
    tja nog effe,echt gaaf!!!wel raar idee dat jullie effe niet in de buurt zijn,ik ga jullie missen,maar ik geniet mee.
    let goed op elkaar.xx
  7. Onno:
    6 juni 2014
    Heel veel plezier fijne reis!!
  8. Robert en Maaike:
    9 juni 2014
    En heeft de champagne goed gesmaakt? ;-)
    Zijn jullie inmiddels aangekomen en hebben jullie een goede vlucht gehad?