1760 down, 51 to go

15 april 2014 - Leiden, Nederland

Lieve allemaal,

Met nog 51 dagen in Nederland en een rustige dag op werk vond ik (Vicky) het een goede gelegenheid om een reisblog op te starten voor onze reis naar Australië en Nieuw-Zeeland.

51 dagen voor vertrek leiden we eigenlijk het leven waar we ons ritme in hebben gevonden; Maurice aan het werk bij BigLift in Amsterdam, en ik bij BioClinica in Leiden. Het is dinsdag vandaag - dan eten we bij de ouders van Maurice en daarna heb ik volleybaltraining. Maurice is vanochtend terug gekomen van een reis uit New York en zal vanavond waarschijnlijk op tijd gaan slapen.
Toch begon deze dinsdag heel anders dan normaal. Vanochtend was ik in alle vroegte al bezig om de halfingepakte dozen van het weekend netjes op te stapelen, omdat ons appartement weer te huur staat aangeboden op Funda en er vanochtend mensen kwamen kijken.
Daarna hebben Maurice en ik elkaar ontmoet op het station zodat Maurice naar huis kon rijden met zijn bagage in de achterbak van ons Daihatsu koekblik (die vanmorgen overigens naar de garage moest omdat er een onbestemd lampje was gaan branden - een paar weken voordat hij op Marktplaats wordt gezet).
En voor Maurice was dit voorlopig de laatste reis voor BigLift.

Eenmaal op werk herinnerde de (met pijn en moeite geïnstalleerde) aftelklok me dat we nog 51 dagen in Nederland zijn. 51 dagen voordat we op het vliegtuig stappen richting Melbourne. Dat is eigenlijk heel weinig als je bedenkt dat we al een dag of 1760 roepen dat we graag samen terug willen om nog meer te zien.

Op deze site houden jullie graag op de hoogte van de laatste 51 dagen in Nederland, maar natuurlijk ook van het Grote Avontuur in Australië, Nieuw-Zeeland en waarschijnlijk ook Vietnam.

We hopen zo jullie ook een beetje mee te kunnen nemen op onze reis.

Liefs van Vicky en Maurice

ps. Voor wie nieuwsgierig is waar het adres van de site op slaat; toen ik in 2008 naar Melbourne vertrok was de naam van mijn website vixdu (Vix Down Under). Nu Maurice en ik samen vond ik usdu (Us Down Under) wel heel toepasselijk.

1. Rianne:
    20 april 2014
    Gevonden USDU, ik ga jullie volgen. Super tof dat jullie gaan!
  2. Opa en Oma:
    29 mei 2014