Ivy's perspective

12 november 2017 - Cairns, Australië

Gaan we wat doen? We gaan wat doen, hoezee! Vol enthousiasme kruip ik voor mama uit naar de deur. Wil ik schoenen? Of wil ik slippers? Of wil ik mijn crocs? Weet je, ik probeer ze gewoon allemaal aan te krijgen. Leuk zeg, er liggen ook nog sokken! Oneeeee *langgerekte huil* waar loopt mama heen? Ohja, keuken. Ik trek me op aan haar broek en ga daarna op haar voeten zitten. Mama zegt iets met billen, pakt me onder mijn oksels en zet me op de grond. Vervolgens loopt ze weg. *Verontwaardigde krijs!* Mijn beker gaat in de tas. “Woooow,” zeg ik, want daar komt die roze van mama ook met die gekke tepel erbovenop. Op naar de deur weer. Onee, terug naar de keuken. Wat pak je mama? Wat kraakt dat mooi! *Zwaait enthousiast met armpjes* banana surfplank! Ja die zijn lekker. Wat?! Krijg ik ze nu niet? *Verontwaardigde krijs* Ze gaan óók in de tas. Dan pakt mama me onder mijn oksels. Gaan we in bad? Mama gaat plassen, mag ik op schoot? Mama zegt iets over billen, het zal wel, nou dan ga ik vast onder de douche. “Bah”, zeg ik. Dat is nog nat. Mama is klaar en neemt me mee. Naar bed?! “Nee nee nee!” Oooh andere kleren. “Die!” Waarom heeft die doek geen gat voor mijn benen? Oh wacht, ook schone broek? Hmm, ik pers nog even. Volgens mij komt er nog wel wat. “Bah,” zeg ik, “ja, bah,” zegt mama. Mag ik toch nog in bad!

Zo zijn we wel even bezig voordat we de deur uitgaan. Het zweet staat in mijn nek als ik uiteindelijk met een factor 50+ schoongeluierde baby op mijn heup, en een volle luiertas met liter water en wat te eten op mijn rug de trap afloop naar de auto. Waar de airco echt een godsend is, al is ‘ie een beetje traag. Een stukje autorijden in de airco doet ons goed. En als Ivy dan ook nog gaat applaudisseren na twee rotondes, is mijn dag sowieso gemaakt.

We doen rustig aan. Vandaag is het erg heet en zowel ik als Ivy hebben er wat last van. Vanmorgen zijn we wel wezen kijken bij Pete, die bij Yorkey’s Cafe gitaar speekde, dat was hartstikke leuk. Lekker daar ontbeten, Ivy stukjes wortel en beetroot gevoerd ondertussen. Ivy is na de lunch lekker gaan slapen. Straks duiken we even het zwembad in! Heerlijk dat dat zo kan hier. De week bestaat verder vooral uit wandelingetjes, spelen met elkaar, schommelen, en lekker winkelen. Vanmiddag nog een frisse duik dus en waarschijnlijk een wandeling langs het strand met Pete en Julie en Bella, de hond.

Voor iedereen vast een fijne werkweek weer volgende week! Wij doen het lekker rustig aan 😊.

1. Toke:
    12 november 2017
    Hi lieverds ..leuk geschreven, zo'n stukje vanuit Ivy's belevenis. 😊 Hier is het nog donker (7.00 am) en lekker fris (6*). Heerlijk om straks een eind te gaan fietsen.
    Doe maar rustig aan in de hitte. And keep up the good driving style. Haha leuk dat Ivy applaudiseerde. 👌👍
    Cya later. 😘😘
  2. Tantal:
    12 november 2017
    Ivy heeft wel een heel zwaar leven ;-)
  3. Rob en petra:
    12 november 2017
    Hoi, een mooie belevenis als je het zo van ivm ziet. Zeker met zo n warmte. Maar troost je hier is het bijna tijd voor de winterjas
  4. Ome Judith en tante Léon:
    #heel zwaar leven!